De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om in de site te navigeren, of om te voorzien in door jou aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van jouw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker op maat gemaakte reclame en andere informatie te tonen.
Shoppingbag

Detailhandel

Met meer dan 16.500 handelspanden, 13.000 zelfstandigen en meer dan 28.000 loontrekkenden in de horeca en detailhandel, is de detailhandel een cruciale speler voor de Limburgse economie. Maar het belang gaat veel verder dan het puur economische.
De detailhandel bepaalt mee de aantrekkelijkheid van een stad, een gemeente. De aanwezigheid van goed draaiende winkels en horecazaken is voor de Limburgse centra van bijzonder belang.

Het aanwezige beleid op vlak van lokale economie en detailhandel speelt een doorslaggevende rol in de ontwikkeling van een stad, een gemeente. Daarom willen wij als provincie de Limburgse steden en gemeenten ondersteunen in hun ambitie om een succesvol detailhandelsbeleid mogelijk te maken.

Alle Limburgers hebben daar belang bij. De detailhandel is immers de economische tak bij uitstek die alle Limburgers raakt. Iedereen is tenslotte consument.

naar het online platform Limburg in cijfers

Nieuws

vrijdag, 06 mei 2022
Pendelfonds subsidieert duurzaam woon-werkverkeer
Het woon-werkverkeer moet duurzamer. Het aandeel autosolisme (een persoon alleen in de wagen) in het woon-werkverkeer moet omlaag en het aandeel fiets en openbaar vervoer omhoog. De Vlaamse overheid...
maandag, 04 april 2022
Doorkijkkerkje Borgloon
Niet alleen de bloesems, maar ook het Limburgs toerisme staat deze paasvakantie in volle bloei. Dat blijkt uit een bevraging van Visit Limburg bij de Limburgse toeristische sector naar aanleiding van...
donderdag, 03 maart 2022
Campagnebeeld BKRK # Smaak | Pascal Naessens en Tim van Steenbergen
Voor de zevende editie van deze wedstrijd gaat Bokrijk op zoek naar een product of dienst dat de smaakbeleving versterkt. De keuze van het materiaal en uitwerking ligt volledig in handen van jou als...